LINKEDIN dla przedsiębiorców – dlaczego warto korzystać z tej platformy
Dla wielu osób LinkedIn jest platformą społecznościową przeznaczoną dla profesjonalistów i szeroko rozumianych biznesmenów. Na świecie na platformie zarejestrowanych jest ok. 546 milionów osób. Według Jeremy’eg Blooma z Thinknum Media w Polsce korzysta z niej zaledwie 6 % populacji. To zastanawiające, ponieważ platforma oferuje ogromne możliwości w zakresie promocji, pozyskiwania klientów, rekrutacji pracowników, czy nawiązywania kontaktów. Oto kilka powodów, dla których warto zaprzyjaźnić się z tą platformą.
Linkedin – komunikacja
LinkedIn oferuje cały wachlarz możliwości komunikowania się z odbiorcą:
Linkedin – posty
Do 1.300 znaków, można dodać zdjęcia, linki do artykułów lub wpisów n własnej stronie internetowej. Służy do bieżącej komunikacji z czytelnikiem. Odniesienia do innych osób uaktywnia się znakiem @, natomiast # służy do oznaczania słów kluczowych. Dla podtrzymani rozpoznawalności dobrze jest publikować posty co najmniej raz w tygodniu, natomiast niektórzy guru zalecają publikowanie nawet raz dziennie.
Linkedin – artykuły
Do 40.000 znaków, tworzony w osobnym interfejsie, z rozbudowanym panelem edycji. Dla zwiększenia widoczności w sieci zaleca się wprowadzenie 8 zdjęć (w tym nad nagłówkiem), można dodać zdjęcia, linki do wideo lub slajdów.
Linkedin – video
Jedna z najnowszych, ale i najbardziej skutecznych form komunikowania się na LinkedIn. Filmy wideo mają zwykle dużą oglądalność i większe zasięgi, niż posty czy artykuły. Ponieważ większość odbiorców ogląda filmiki z wyłączonym głosem, zaleca się dodanie do filmu napisów. Optymalna długość filmu to od 30 sekund do 5 minut.
Jeśli jesteś profesjonalistą i nie zaznaczasz swojej obecności na LinkedInie, tracisz cenne możliwości rozwoju.
Linkedin – nawiązywanie kontaktów
Biorąc pod uwagę liczbę profesjonalistów, biznesmenów i decydentów LinkedIn jest potężną bazą osób uczestniczących w procesie decyzyjnym. Budowanie sieci kontaktów jest bardzo proste: wystarczy wysłać zaproszenie do interesujących nas osób. Jeśli zostanie zaakceptowane, obie osoby zostają kontaktami 1. stopnia. Zaproszenia powinny być spersonalizowane kładąc nacisk na punkty wspólne, np. zainteresowania, ciekawy post. Warto też napisać coś o sobie i wytłumaczyć, dlaczego dobrze byłoby nawiązać kontakt.
W ramach płatnego abonamentu Premium można również korzystać z możliwości wysyłania wiadomości w ramach poczty InMaili.
Na platformie funkcjonują grupy tematyczne, gdzie możliwa jest dyskusja na tematy związane z daną branżą. Uczestnictwo w grupach zawęża pole poszukiwań klientów i ułatwia z nimi kontakt. Grupy na LinkedIn to idealne miejsce na promocję swoich treści. Najlepiej być aktywnym i stworzyć wizerunek fachowca i profesjonalisty.
Linkedin – promocja marki
Najlepszym sposobem na promocję swojej marki jest publikowanie wartościowych treści, konstruktywne uczestniczenie w dyskusjach, dzielenie się ciekawymi zasobami. Swoje treści można prezentować w formie:
– komentarzy;
– postów;
– linków;
– filmików i zdjęć.
Najważniejsze to być konsekwentnym i budować swój wizerunek fachowca. Bywalcy Linkedina są bardzo wyczuleni na wszelkie oznaki braku profesjonalizmu lub fałszu. Nie ma innej platformy, która zapewniałaby możliwości dotarcia do konsumentów usług lub produktów: biznesmenów, przedsiębiorców i osób podejmujących decyzje zakupowe. Mając zawsze na uwadze potrzeby klienta, trzeba budować z odbiorcami serdeczną relację i autentyczną.
Linkedin – czy warto?
Z przyjemnością pomogę nawiązać kontakt i współpracę z przedsiębiorcą, potencjalnym klientem lub pracownikiem oferując usługi tłumaczenia dokumentów, umów lub innych treści. Skontaktuj się ze mną, aby poznać szczegóły.
Jak budować relacje na LinkedIn? - Sylwia Biczyk
@
[…] obrać, aby budowanie relacji biznesowych było skuteczne i nienachalne? W poprzednim artykule na temat LinkedIn przedstawiłam sposoby komunikacji na platformie. Teraz chciałabym dokładniej omówić kilka […]